איך תעצבו משרד ביתי מושלם, נוח ופרודוקטיבי?


אנשים שעובדים מהבית, יודעים שהמשרד הביתי הוא לא סתם עוד חלק בבית שיש בו שולחן עבודה, מחשב נייד ויומן. פינת העבודה שלכם היא חלק מרכזי וחשוב: זוהי סביבת העבודה שלכם, לכן יש להגדיר אותה בקפידה, כדי לייצר פרודוקטיביות ויצירתיות מרבית. להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת עיצוב המשרד הביתי שלכם:  

 

מיקום

כשאתם מעצבים את המשרד הביתי שלכם, חשוב מאוד לשקול את המיקום שלו, שכן כמעט כל פרט בעיצובו נשען על ההחלטה הזו. מומלץ שיהיה למשרד מיקום ייעודי משלו. זה יכול להיות חדר קטן שיכול להכיל את כל הציוד, החומרים והפריטים הדרושים למשרד. כדאי שזה יהיה חדר שיש לו גם דלת שניתן לסגור, כדי ליהנות מפרטיות. במידה ואין לכם חדר שלם להקצות למשרד, עליכם להיות יצירתיים. כדאי לבחור בחלק מחדר מסוים או בחלל פנוי אחר בתוך הבית, כדי שישמשו לכם למשרד. לדוגמה: הפיכת חדר אירוח לחדר דו שימושי (שישמש גם כחדר אורחים וגם כחדר עבודה) או למקם את המשרד בפינה בסלון או בחדר השינה.

 

נוחות

בכל הנוגע לפרודוקטיביות, חשוב מאוד שתרגישו כמה שיותר בנוח במשרד שלכם. זה לא אומר שאתם צריכים להפוך אותו לחדר שינה, עם שמיכות וכריות. אבל זה כן אומר שחשוב שיהיה לכם ממש נוח.

מה זה אומר נוח? לדוגמה: ישיבה עם יציבה לקויה במשך שעות ארוכות עלולה לפגוע בבריאותכם וגם לגרום לכם לכאבי גב. לכן, חשוב לבחור בכיסא נוח, רצוי ארגונומי עם גובה מתכוונן, בסיס מסתובב 360, תמיכה מותנית מובנת, משענת יד ומשענת מתכווננת.

 

הקפידו לתמוך בצוואר ובעיניים

הציבו את מסך המחשב במיקום מושלם, כזה שלא יגרום לכם לאמץ את הגב או את העיניים. הציבו את צג המחשב לפחות 20 ס"מ מהעיניים או אפילו יותר, אם מדובר בצג גדול יותר. החלק העליון של המסך צריך להיות בגובה העיניים או מעט מתחתיו.

תאורה

קל מאוד להתעלם מההשפעה של סביבת העבודה שלכם על היכולת והנכונות שלכם לעבוד. יחד עם זאת, לתאורה בחדר יש תפקיד מאוד משמעותי בקביעת תפוקת עבודתכם ובנוחות שלכם. חדר מואר בעומס מאמץ את העיניים, מונע מכם להרגיש בנוח ומפחית את התפוקה היומית שלכם. חשוב לקחת את זה בחשבון.

אל תשאירו את הקירות ערומים

אומנם מדובר בפרט קטן, אבל זהו פרט קטן שעושה הבדל גדול. מחקרים הוכיחו שאמנות משרדית, הנבחרת בקפידה, משפרת את הפרודוקטיביות והרווחה של העובד. עצם נוכחותה של אמנות במקום העבודה, תורמת ביותר מדרך אחת: הדבר עוזר לעורר את היצירתיות וגם עוזר למוח להתמקד מחדש. האמנות משמשת כהסחת דעת, הנותנת למוח זמן להתחדש ולהיטען מחדש בכוח נפשי ופיזי - והיא גם מגבירה את הפרודוקטיביות.

אמנם ניתן להשתמש ביצירות אמנות גם לצורך חיזוק ערכי המותג שלכם, אבל מסכות עץ דקורטיביות, שניתן לתלות על גבי הקיר, הן דרך מושלמת לפתוח ולפתח את היצירתיות באופן מקסימלי

 

umasqu wall decor for home office

 

bug wooden wall decor by umasqu

 

david bowie wooden wall mask by umasqu studio

  

פוסטים ישנים פוסטים חדשים